Jump to content

Karışım Teşkiline Göre Motorlar


Savaş Gündoğan
 Share

Önerilen İletiler

  • Üye

Silindir dışında karışım teşkili

Karbüratörlü motorlar

Genellikle benzin ve metanol gibi kolay buharlaşan sıvı veya LPG ve metan gibi gaz yakıtların karbüratörde hava ile karıştırılarak silindirlere gönderildiği motorlardır.

Emme manifoldunda enjektör bulunan motorlar

Benzin püskürtmeli motorların ilk tiplerinden olan bu motorlarda emme kanalına veya manifolduna düşük basınçta püskürtülen yakıtın hava ile karışması sağlanmaktadır.

image.png.e27d12bc0e2c2ffdf6ffdb8ac3c0b1af.png

image.png.89c59ff130cab78835b1b8a70df04de0.png

Silindir içinde karışım teşkili

Sıkıştırma zamanının sonuna doğru basınç ve sıcaklığı artan havanın içine yakıt enjeksiyonu ile sağlanan karışım şeklidir. Önceleri sadece dizel motorlarda uygulanan bu sistem son yıllarda benzin motorlarında da uygulanmaktadır (Direkt Püskürtmeli benzin motoru).

image.png.37f8571f246497f5b0be36eadc5018d3.png

GDI(Gasoline Direct Injection) sistemin yapısı

image.png.95caaf0bb40b4eaeaa76f14945780f93.png

Direkt püskürtmeli benzin motorunun avantajları nelerdir?

Yüksek performans (yüksek tork ve güç)
• Vuruntu direncinin artması (yüksek sıkıştırma oranı)
• Kısılmasız emme (yüksek volümetrik verim)
• Düşük egzoz gaz emisyonu
• Daha düşük yakıt tüketimi
• Düşük CO2 emisyonu

Dizel motorda yakıt sistemi ve yakıtın izlediği yol

image.png.813d1cf8f7879711fb7dbfe60f6efa98.png

 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.