Jump to content

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Araçların hortum, silindir, devir daim pompası gibi farklı aksamlarında farklı şekillerde su kaçakları meydana gelebilir. Bunların mümkün olan en kısa sürede tespit edilmesi ve onarılması gerekmektedir.

Hortumda neden su kaçağı olur?

Otomobillerde su kaçağı oluşan noktalardan biri olan hortum bölgesinde kaçağın oluşmasına neden olan etken genellikle hortumu bağlayan kelepçeler kısmında yaşanan gevşeme problemlidir. Hortum bağlantı noktasına tam olarak oturmadığında veya kelepçeler yeterince sıkılmadığı zaman araçta su kaçağı meydana gelir. Elbette hortumun eskimesi, hasar görmesi ve/veya yıpranması halinde de su kaçağı olabilir.

Silindir gövdesinde su kaçağı nasıl oluşur?

Silindir gövdesinde oluşan su kaçağı, sürücülerin en sık karşılaştığı sorunlardan biridir. Genellikle silindir bloku üzerinde yer alan saplama yüzleri kirlendiğinde kapağın sıkılması engellenir ve bu durum su kaçağının oluşmasına neden olur. Ayrıca blok yüzü contasının tam olarak sıkılmaması bu contanın yamuk olmasına ve su kaçağının oluşmasına neden olabilir. Bunlara ek olarak, motorda bulunan su aşırı ısınır veya donarsa, bu da silindir blokunda çatlamalara neden olacağı için araçta su kaçağı meydana gelebilir.

Silindir kapağı neden su kaçırır?

Silindir kapağında oluşan kir veya pas kapağın tam olarak sıkılmasına izin vermez. Bu durum sapmalarda gevşemeye neden olur. Kapak tam olarak sıkılmadığı için su kaçağı meydana gelirken, egzoz supaplarında oluşan sızıntılar suyun silindir kapağına kadar sızmasına neden olabilir.

Radyatörde neden su kaçağı oluşur?

Radyatörde su kaçağı oluşmasının başlıca sebepleri paslanma veya donma olarak bilinir. Radyatör yanlış bağlandığında su kaçağı oluşabildiği gibi vantilatörün radyatöre vurması da su sızıntılarına neden olabilir.

Araç su eksiltiyorsa ne yapılmalıdır?

Aracın su eksiltme problemi varsa ilk olarak bunun kaynağı bulunmalı ve onarım için harekete geçilmelidir. Bu onarım mutlaka aracın servisinde yapılmalı ve kulaktan dolma bilgilerle araç üzerinde işlem yapılmamalıdır.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Kış geldi. Antifirizler tekrar doldurulacak araca. Ufak tefek kaçaklar pas ile kireç ile doldu. Antifirizi fulleyince onların hepsi açılacak ve araç su eksiltecek. Radyatör bakımınızı yaptırın antifirizini ona göre doldurun. Radyatör aracın en önemli parçalarından. Eğer aracınızda kaçak vs. yoksa bile su ile karıştırın. Ankara gibi bir yerde yaşıyorsanız, 4 litre radyatör deponuz varsa 3lt antifirize 1 litre su koyun yaklaşık -20 derecelik bir antifiriz elde etmiş olursunuz. Normal şartlarda Ankara soğuklarına -20 yeterli olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.