Jump to content

Dizel Partikül Filtresi (DPF) nedir?


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Karbon monoksit (CO) gibi egzoz emisyonlarını ve partikülleri azaltmak için, emisyon düzenlemesini karşılamak için tasarlanmışlardır. Basit anlamıyla egzoz gazı filtresidir. Ön katalitik konvertör (Precat) egzoz manifoltu çıkışı ve bir katalitik konvertörden (ana dizel oksidasyon katalizörü kaplanmış dizel partikül filtresi) oluşmaktadır.

  • Ana dizel oksidasyon katalizörü
  • Kaplanmış dizel partikül filtresi
  • Basınç boruları
  • Ön katalizör (Precat)

DPF, silisyum karbürden yapılmıştır (SİC) ve soy metal ile kaplanmıştır. Hidrokarbonlar (HC), Karbon Monoksit (CO) emisyonlarını azaltmak için tasarlanmışlardır ve havaya kurumun atılmasını en aza indirmek için motor egzoz gazlarından partikülleri toplar. Kurum partikülleri, kaplanmış dizel filtresinin kanalları içinde birikir ve filtrenin tıkanmasını önlemek için düzenli aralıklarla yanarlar (“rejenerasyon”).

Filtre içindeki aşırı kurum, motor performansının düşmesine neden olur ve rejenerasyon esnasında filtreyi çatlatır. Arıza gösterge lambası (MIL), DPF içinde bir arıza olduğunu göstermek için yanar. Böyle bir durum olursa, problemin acilen giderilmesi için bir yetkili servise gidilmelidir. Rejenerasyon esnasında ek yakıt, egzoz gazı sıcaklığını artırmak için çoklu destek enjeksiyonları yoluyla enjekte edilir. Bu süreç esnasında, DPF sıcaklığı yaklaşık

600°C’ye yükselir ve kurum tortusu oksitlenir veya karbon dioksite yakılır (CO2).

Önemli uyarılar: Egzoz parçaları, DPF rejenerasyonu esnasında yüksek sıcaklıklara çıkar. Bundan dolayı;

Yanabilir maddeler aracınız altındaki kızgın egzoz parçaları ile temasa geçebilir ve alevlenebilirler. Aracınızı kağıtlar, yapraklar ve kuru ot veya yanabilir diğer maddeler üzerine park etmeyiniz.

Aracınız bir garaja girer girmez kontak anahtarını KAPALI (OFF) konumuna getirin.

Egzoz kuyruk borusu dahil olmak üzere kızgın egzoz parçalarına yaklaşmayınız.

DPF içindeki kurum tortusu birikmişse motorun performansı düşebilir.

Fark basınç sensörüne bağlı olan basınç boruları, kaplanmış dizel partikül filtresindeki kurum tortusunun seviyesini ölçer ve filtrede kritik kurum seviyesi teşhis edildiği zaman rejenerasyonu ateşleyerek motoru korur.

Ön-katalizör (Precat) ve ana dizel oksidasyon katalizörü soy metal ile kaplanmışlardır ve hidrokarbonlar (HC) ve karbon monoksit (CO) emisyonlarının azalmasını sağlarlar. Aynı zamanda, rejenerasyon esnasında, bu unsurlar destek enjeksiyon yakıtının yakılmasıyla egzoz gaz ısısının artışına yardımcı olurlar. Silindirli destek enjeksiyonu filtre rejenerasyonuna, hem tüm motor çalışma oranının üzerinde hem de tüm çevre sıcaklığı ve basınç şartları altında olma imkanı sağlar.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.