Jump to content

Aracınızın kışlık bakımında yapılması gerekenler nelerdir?


CenGo
 Share

Önerilen İletiler

  • Üye

Kışlık Bakım Nasıl Yapılır ve Neler Kontrol Edilmelidir?

Havalar soğumaya başladı. Kısa süre sonra zorlu kış koşulları ile baş başa kalacağız. Kışa hazırlanmış olabilirsiniz. Peki otomobiliniz kışa hazır mı? Bu yazımızda kışa hazırlık amacıyla yapmanız gereken kontroller ve bakımlar hakkında genel bilgiler vereceğiz.

Lastikler

Kış koşullarında otomobiliniz üzerinde doğru lastik olduğuna emin olmanız gerekiyor. Kışın kar lastiği kullanmanızı özellikle tavsiye ediyoruz. Kar lastiği sadece karlı havalar için tasarlanmış bir lastik değil aslında. Hava sıcaklığının 7 derece altına düştüğü, yağmurlu ve kaygan zeminlerde de ihtiyaç duyacağınız aşikar. Peki otomobilinizde kar lastiği takılı olması yeterli mi? Cevabımız hayır. Lastiğinizin diş derinliğinin minimum 4 mm olması görevini sağlıklı şekilde tamamlayabilmesi için önem teşkil ediyor. Bununla beraber lastiğinizin üretim tarihi de önemli bir etken. Üreticiler lastiğin raf ömrünün 10 yıl olduğunu söyleseler de her geçen yıl lastiğin yumuşaklığını ve dolayısı ile tutunma özelliğini azar azar kaybettiği de bizzat tecrübe edindiğimiz bir gerçek. Ayrıca yaz mevsiminde de hiç değiştirilmeden kullanılan kışlık lastiklerin özelliklerini daha çabuk kaybettiklerini de söyleyebiliriz. Bu nedenlerden ötürü mümkün olduğunca taze lastik kullanmanızı tavsiye ederiz.

Antifriz

Otomobilin soğutma suyu içerisinde antifriz bulunması çok önemlidir. Antifriz otomobilin soğutma suyunun donmasını engeller. Bunun yanında sistem içerisinde korozyon olmasını, dolayısıyla paslanmayı engeller. Otomobilinize antifriz koymazsanız motorunuz içerisindeki su donar. Motor bloğu alüminyum ise veya emniyet tapaları yoksa donmayla beraber motor bloğu çatlar. Otomobilinde ciddi hasarlar oluşur. Bu sebeplerden ötürü otomobilinizde antifriz ölçümü yaptırmanız gerekir. Bu ölçümü benzin istasyonlarında, otomobil servislerinde veya ustanızda yaptırabilirsiniz. Antifriz alırken sahte antifrizlere dikkat edin. Genelde her kış ucuza satılan merdiven altı imalatı sahte antifrizler piyasaya düşer.

Akü ve Şarj Dinamosu

Zorlu kış koşullarında otomobilin elektrik aksamının neredeyse hepsi aynı anda çalışır. Cam sileceği, kalorifer motoru, cam rezistansı, marş motoru, aydınlatma ekipmanları… Tüm bu donanım aynı anda çalıştığında şarj dinamosu ve akü görevini sağlıklı şekilde yerine getirmelidir. Eskimiş bir akü bu tarz zorlu durumlarda kesiklik yapar ve sizi yarı yolda bırakabilir. Şarj dinamosu da aynı şekilde görevini yerine getirmez ise yolda kalmanıza neden olabilir. Bu nedenle bir akü satıcısında akünüzü test cihazı yardımıyla test ettirmenizi ve şarj dinamonuzun ölçümünü yaptırmanızı tavsiye ederiz. Bu kontroller sırasında şarj kayışının da kontrolünü yapmayı unutmayın. Kayış doğru gerginlikte olmalı ve kayış üzerinde kılcal çatlaklar bulunmamalıdır.

Isıtma Sistemi, Cam Silecekleri ve Cam Rezistansı

Soğuk havada ısınmanızı sağlayacak kalorifer sisteminin çalıştığını kontrol edin. Cam sileceği motorunun tüm kademelerde doğru çalışması rahat bir kış geçirmenize katkı sağlayacaktır. Cam sileceklerinin lastiklerinin yeni olması camları daha iyi silmesini sağlar. Bayatlamış cam sileceği lastikleri hava soğudukça sertleşir ve camınızı düzgün silemez. Cam sileceğinizi değiştirirken orjinal silecekleri tercih edin. Orjinal bulamamanız durumunda Bosch, Valeo gibi büyük markaların ürünlerini tercih edebilirsiniz. Son olarak silecek suyu deponuza mutlaka kaliteli kışlık cam suyu ekleyin. Benzin istasyonlarında satılan düşük kaliteli ve alkol oranı çok az olan bilinmeyen markalardan uzak durun. Bunların yerine Würth, Berner, Shell gibi alkol oranı yüksek olan bilinen büyük markaları tercih edin.

Tüm bu kontroller ve bakımlara ek olarak bazı önlemler almak sizin elinizde. Her türlü kötü senaryoya hazırlıklı olmak bagajınızda kaliteli bir akü takviye kablosu, battaniye, yedek cam suyu katkısı, cam buz kazıyıcı bulundurabilirsiniz.

Son olarak buz tutmuş cama sıcak su dökmemeniz ve cam buzlu vaziyette iken cam rezistansını çalıştırmamanız konusunda sizi uyararak yazımızı bitiriyoruz. Sorularınızı yorumlar kısmından bize ulaştırabilirsiniz.

kaynak

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.