Jump to content

Hyundai Genesis Coupe 2.0 TCI


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Kelime anlamının da tam olarak bunu yansıttığı Genesis, geçmişteki Coupe’nin yerini alırken, artık yere çok daha sağlam ve güçlü basıyor.

Spor otomobili bir yemeğe benzetirseniz hangi malzemelere ihtiyacınız olur bir düşünelim: Tasarımda sportif form, iki kapılı ve yere yakın sert bir karoser, güçlü ve özellikle de turbo beslemeli bir motor, iyi çalışan ve tepkilere hızlı bir şekilde karşılık veren bir şanzıman ve en önemlisi arkadan itişe sahip bir aktarma sistemi....

Bunlar aynen bir rostodaki; karabiber, sarımsak ve salça kadar önemlidir. Çünkü saydıklarımdan bir kaçı eksik olduğunda ona tam olarak hak ettiği ismi vermek pekte doğru olmaz.

Hyundai Genesis Coupe ilk kez Amerika’da geçen yıl yollarda görülmeye başladı. Amerika’daki düşük vergi oranları sayesinde 3.8 litrelik 6 silindirli motoruyla oldukça güçlü bir satış grafiği yakalamış olan bu otomobil Avrupa’da ise ilk kez Türkiye’de 2.0 litrelik turbo motoruyla satışa sunuldu. Bizde bu yepyeni ve merak ettiğimiz otomobili kullanma fırsatı bulduk.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki otomobilin tasarımı oldukça şık. Özellikle arka kısmı ve jantları son derece başarılı ve dikkat çekiyor. Genesis’in sportif karakterini simgeleyen uzun kaput, difüzörlü tampon, şişkin çamurluklar, Z şeklindeki profil ve bel çizgisi, geniş omuzlu arka görünüm en çok dikkati çeken özellikler arasında bulunuyor.

Eski Coupe’ye oranladığımda arada gerçekten de bu otomobille dağlar kadar fark var. Kokpitte kullanılan malzeme kalitesi son derece iyileştirilmiş. Ayrıca Sürüş pozisyonu ve koltuklarda spor otomobil hissini sürücüye fazlasıyla yaşatıyor. Motoru çalıştırıp yola çıktığımda çift çıkışlı egzozlardan gelen ses beni çok fazla tatmin etmese de ESP’yi kapatıp otomobili kaydırmak için kendime uygun bir yer arıyordum.

Çünkü yazımın başında bahsettiğim her şeyden Genesis Coupe’de vardı. Turbo motorlu, arkadan itişli bir spor otomobili kullanmak kadar zevkli bir şey yoktur. Otomobilin arkasını tatlı tatlı kaydırmak öylesine keyif verir ki insana tekrar tekrar yapmak istersiniz. ‘Tabi ki bunu böyle bir otomobili yeni almış kimseye önermiyorum. Bu hareketi yapabilmeniz için önce böylesine bir otomobile iyice bir hakim olmanız gerekmektedir.’

Genesis ile yolcuğumuza dönersek, devir aralığı çok uzun olmayan bir motoru var Genesis’in. Bir anda turbo ile gelen güç ne yazık ki çabuk bitiyor ve otomatik şanzıman hemen kendini diğer vitese atıyor. Motor performanslı ve hızlanmalarda yetiyor. Fakat kullanılan beş ileri otomatik şanzımanın yerine daha tepkili ve altı ileri bir şanzıman kullanılmalıydı diye düşünüyorum. Bunun dışında Genesis Coupe’nin içindeyken bütün gözlerin üzerinizde olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca çokta keyifli Infinity marka bir müzik sistemi var ki müzik zevkinizi kesinlikle destekliyor.

Genesis Coupe 2.0 litrelik turbo motoruna karşın 100 km’de ortalama 9.6 litrelik bir yakıt tüketimine sahip bu da oldukça makul bir değer. Eğer sportif, dikkat çekici ve biraz da hızlı bir otomobil istiyorsanız Genesis Coupe sahip olunabilecek otomobiller arasında…

HYUNDAI GENESIS COUPE 2.0 TCI A/T
Fiyat: 83.000 TL
Satış: Satışta
Motor: 1998cc, 4 silindirli,
16V,213 HP @ 6000 d/d, 302 Nm @ 2000 d/d
Aktarma: 5 ileri otomatik H-matic, arkadan itişli
Ağırlık: 1577 kg
Uzunluk, Genişlik, Yükseklik: 4630/1865/1385 mm
Performans: 8.3 sn 0-100 km/s, 223 km/s
Yakıt Tüketimi: 100 km’de ortalama 9.6 lt

Yazı: Ahmet Armağan

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.