Jump to content

Lastik değişimi ve sıklıkla yapılan hatalar


CenGo
 Share

Önerilen İletiler

  • Üye

Lastik değişimi sırasında gereğinden fazla bir güçle sıkarsanız, bijonları kırmanız işten bile değildir. Böyle bir şey başınıza geldiğinde, sonrası pahalıya mal olabilir. Bu yüzden hangi nedenle olursa olsun (eskime veya yaz-kış değişimi) lastik değiştirirken, alttaki 10 öneriye uymanızı tavsiye ederiz.

1. LASTİK PROFİLİ

Yasal sınır 1.6 mm olmasına rağmen, özellikle kış lastiklerinde tavsiye derinliği 4 mm' dir. Bunun nedeni, azalan diş derinliğinin lastiğin karlı zemine tutunma kabiliyetini azaltması ve fren mesafesinin tehlikeli derecede artmasıdır. Islak zeminde ise aquaplaning riski artar.

2. LASTİK YAŞI

En geç 10 yılda kış lastikleri değiştirilmeli. Ancak burada da değişim için 6 yıl tavsiye ediliyor. Hem de profil derinliği doğru sınırlar içinde olsa bile. Artan yaş, fren mesafesi ve yanal tutunma kabiliyetini olumsuz etkiler, lastiğin hasar görme riski artar. Lastiğin yaşını, yan kısmındaki DOT numarasından görebilirsiniz. DOT numarası 5004 ise bu lastik, 2004 yılının 50. haftasında üretilmiş demektir.

3. LASTİK SEÇİMİ

Mümkün olduğunca aynı profile sahip lastikleri tercih edin. Yaz ve kış lastiklerini asla aynı anda kullanmayın. Lastikleri her zaman akslara dikkat ederek değiştirin, profili daha iyi olan lastikleri arka aksa monte edin. Bunun nedeni, aracın iz takip yeteneğini arka tekerleklerin belirtiyor olması.

4. BİJONLAR

Uygun boyutlarda bijon kullanın. Gerekenden kısa bijonlar, en kötü senaryoda lastiğin akstan fırlamasına neden olabilir. Gerekenden uzun bijonlar ise aracın süspansiyonuna zarar verir.

5. TORK

Bijonları önce hafifçe sıkın, ardından tork anahtarı kullanarak sabitleyin. Doğru tork anahtarının, çeyrek turdan sonra tıklaması gerekir. Aşırı güç kullanmak bir süre sonra bijonun gevşemesine neden olabilir. Doğru tork değerlerini aracın kullanım kitapçığında bulabilirsiniz. 50 km yol aldıktan sonra bijonları yeniden sıkın.

6. KRİKO

Ayarlı kriko kullanın: Hem kullanımı fazla güç gerektirmez, hem de yerlerinde sabit kalırlar. Avadanlıktaki basit krikoları sadece mecbur olduğunuz zamanlarda kullanın. Krikoyu bağlarken zeminin sağlam ve düz olması gerekir. Aracın krikodan kayması, sadece araca değil, size de zarar verebilir.

7. LASTİK BASINCI

Fazla basınç azdan iyidir. Olması gerekenden daha az hava basıncı, aşınmaların ve yakıt tüketiminin artmasına (100 km'de 0.3 lt.ye kadar) neden olur. Tavsiye edilen değerin 0.3 bara kadar üzerinde basınç kullanmak zararlı olmaz.

8. SATIN ALIMI

Aracınızda kullanılmasına izin verilen lastik türlerini tercih edin. Kar lastiklerinin yan kısımlarında kar tanesi sembolü ve profillerinde de çok sayıda çentik bulunur.

9. HIZ LİMİTİ

Maksimum hız verilerine dikkat edin. Yeni taktığınız kış lastiğinin maksimum hız limitini, kokpitte görünen bir noktaya not edin.

10. SAKLAMA

Lastiklerin takılı oldukları pozisyonları işaretleyin ve temizleyin. Kurutun ve nemsiz bir yerde saklayın. Lastiklerin bulunduğu mekanda benzen, yağ ve kimyasallar olmamalı. Saklama işlemini, jantlar varsa yatay, jantlar yoksa dikey konumda yapın.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.