Jump to content

Lastik bakımı nasıl yapılmalıdır?


CenGo
 Share

Önerilen İletiler

  • Üye

Araç kullanmadan önce ilk kontrol edilmesi gereken lastiklerin bakımı, hayati önem taşımaktadır.

Hava Basıncı

Otomobil üreticisi firma tarafından belirlenen hava basıncı değerleri, lastik soğukken ölçülerek aynı oranda uygulanmalıdır, aksi halde tamir edilemeyecek aşınmalara neden olunulabilir. Uzun yolculuklar öncesi yada yükleme yapıldığında hava basıncının 2 PSI artırılmasında fayda vardır.

Rot Ayarı

Otomobilin hem süspansiyon hem mekanik düzeninde olabilecek bir sorun sonucu direksiyon ile otomobil yönünde farklılık yaşanabilir, bu sorun karşısında sadece lastikler zarar görmez, ileride masrafı çok daha fazla olabilecek mekanik problemler de ortaya çıkartabilir.

Balans Ayarı

Jant ile lastik arasındaki ayarlanmayı sağlayan Balans ayarının eşleşmemesi sonucu otomobil de sürüş esnasında yalpanmalar yaşanabilir bu da lastiğin aşınmasına ve rahatsızlığa neden olacaktır.

Lastik Yerlerinin Değiştirilmesi
Otomobilin her tekerlek bölgesinde farklı aşınmalar oluşur, bu yüzden belirli aralıklarla lastiklerin yerlerini değiştirmek ömürlerini uzatacaktır.

Lastik Derinlikleri

Lastiğin dış bölgesi aracın çekişi ve yola tutunması açısından çok önemli, lastiğin diş derinliği 1.6 mm altına inmemelidir, bu oranın altındaki lastiklerle araç kullanmak çoğu ülke de kanunen yasaklanmıştır, can ve mal güvenliği açısından lastiklerin diş derinliği ve deseni daima bilinmelidir.

Hatalı Yükleme

Otomobilin üretici firması tarafından belirlenen taşıma ağırlığına uyulması ve yapılan yüklemelerin dengeli olarak yanlara dağıtılması gerekmektedir, aksi halde lastiklerin orantısız ısınarak aşınmasına neden olunulacaktır.

Frenler

Ani yapılan frenler ve sert duruşlardan dolayı lastikler üzerinde ki kuvvet dağılımı farklı olacaktır, otomobil üreticisinin uygun bulduğu fren ayarı kontrol edilmeli ve lastiklere orantısız baskı uygulanmasının önüne geçilmelidir.

Otomobile Uygun Lastik Kullanılması

Otomobil üreticisinin belirlediği ebatta olan lastikler kullanılmalı ve değişiklik yapılırken dikkat edilmelidir.

Hava Şartları

İklim şartlarında yol yüzeyleri çok sıcak veya buzlu olabilir, önceden tedbirli kullanarak bu durumlardan lastiklerin daha az etkilenmesi sağlanmalıdır. Kışın otomobilin çekiş gücünü olumsuz etkilememesi için lastik diş derinliğ 3 mm altına inmemeli ve hava basıncı 2 PSI artırılmalıdır.

Lastiklerin temizliği yapılırken kimyasal madde içermeyen sıvılar kullanılmalı, kullanılmayan lastikler havası inik bir biçimde muhafaza edilmeli, subap kapakları daima kapalı bırakılmalı, ani hızlanma ve frenden kaçınılmalı, yavaşlamak için önce vites düşürülmeli ardından fren yumuşak biçimde kullanılmalıdır.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.