Jump to content

Renault – Clio Sport Tourer Detaylı İnceleme


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Renault Clio’nun daha uzun bir gövdeye sahip olan hacimli sürümü, ilk sefer üçüncü nesilde sunulmuş ve bu otomobile Grandtour isimi verilmişti. Belki ismi değil, ancak bu gövde tipi Clio’nun bir sonraki neslinde de devam etti ve daha sportif bir tasarıma kavuşmasının da tesiriyle Sport Tourer isimiyle anılmaya başlandı. Öyle olmasa dahi, makyajlı Clio Sport Tourer’ın, görüntüsü ve ayrıntılarıyla bu ismi sonuna kadar hak ettiği çok açık.

Daha sportif ön tampon, Dekor paketi dahilinde ön ızgarada ve yanlarda karşımıza çıkan kırmızı çizgiler, makyajla beraber Icon donanımına ilave eden full LED farlar ve opsiyonel olarak sunulan 17 inçlik sportif görünümlü jantlar, öyle bir görsel tesir yaratıyor ki, kaputun altında bir Renault Sport motoru olduğunu söyleseniz sanırım inanmayan pek olmayacaktır. Siz yeniden de heyecanlanmayın; Clio Sport Tourer, Clio HB’teki 1.2 benzinli ve 1.5 litrelik dizel motorlarıyla sunuluyor. Sportif ayrıntılarıyla bizi biraz heyecanlandırmış olsa da, Clio Sport Tourer hala önceliği bagaj hacmi olan bir otomobil.

Clio Hatchback’ten 205 mm daha uzun bir gövdeye sahip olan Sport Tourer’ın dingil mesafesi hatchback modelle aynı. Uzunluk farkı dolaysız olarak arka bölüme tesir ediyor ki, bu da HB modelin 300 litrelik bagaj hacmine karşılık, burada karşımıza 445 litrelik bir yükleme alanı çıkarıyor. Ayrı olarak alçak yükleme eşiğinin ve geniş açılan bagajın yarattığı kullanışlılık da cabası. Bu kullanışlılığın sportif çizgilerle sunuluyor olması ise Sport Tourer’ın albenisini arttırıyor.

Ayrı olarak makyajla beraber donanım listesinin geliştirilmiş olması da, kullanışlı Clio’nun eskisinden daha çekici bir otomobile dönüşmesini sağlamış. Clio Sport Tourer, tıpkı Hatchback gibi Joy ve Icon isminde iki değişik donanımla sunuluyor, ancak kullandığımız 1.5 dCi turbo dizel motora ve çift kavramalı EDC şanzımana sahip olan dizel-otomatik sürüm yalnızca Icon donanımıyla sunuluyor. Bunun yanında, Eller Serbest Park Sistemini de kapsayan Park Asistanı Paketinin, 17 inçlik jantların ve R-LINK paketinin opsiyon olduğunu da belirtelim.

Sport Tourer’ın direksiyonuna geçtiğinizde pek yabancılık çekmiyorsunuz, zira kokpit yapısı, sizin de düşüneceğiniz gibi Clio HB ile aynı. Ayrı olarak sürüşte de ciddi bir fark göremiyorsunuz ki, bu noktada Sport Tourer’ın arkadaki fazlalığı pek hissettirmediğini söyleyebilirim. Kullandığımız dizel-otomatik versiyonun da bilhassa ekonomik karakteriyle beğenimizi kazandığını belirtmeliyim. Eğer 3.7 litre olarak verilen ve 4 litre düzeylerinde kalan vasati tüketim verisi yüzleri güldürmeyi muvaffak oluyor. Dizel-otomatik Clio’nun deposundaki yakıtı bitirmek sahiden de zor. Otomobilin performansı ise 0-100 kilometre/s verisinden de anlayacağınız gibi pek parlak sayılmaz. Tıpkı 17 inçlik jantların da tesiriyle azalan konfor düzeyi gibi. Bu noktada Clio Sport Tourer’ın tavan raylarından da söz etmemiz gerekiyor. Otomobile şık bir görünüm kazandıran bu raylar, bilhassa 100 kilometre/s’nin üzerinde bariz rüzgar seslerinin duyulmasına kapı aralıyor. Ancak her ne olursa olsun hem bu raylar hem de 17 inçlik jantlar Sport Tourer’ın görsel kimliğini çok güçlendiriyor ki, bizzat ben bu görüntü için konfordan bir miktar feragat etmeye razıyım.

Clio Sport Tourer ile genel görüşüm ise şu şekilde: Konfor ve performans açısından bir takım eksikleri olabilir, ancak sportif görüntüsü, geniş bagajı ve ekonomik motoruyla bence oldukça çekici bir otomobil. Ancak aynı donanıma ve motor-şanzıman kombinasyonuna sahip bir Clio HB ile arasındaki ücret farkının biraz daha düşük olmasını beklerdim.

Motor………….Sıralı 4-silindir, 1461 cc, turbodizel

Güç…………….90 bg @ 4000 d/d

Tork……………220 Nm @ 1750 d/d

0-100 km/s…..12.9 sn

Maks hız……….176 km/s

Ort. Tüketim…..3.7 lt/100 km

Ağırlık…………..1255 kilogram

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Ben bir türlü ısınamadım clio ve türevlerine. Güvenli gelmiyor bana. Frene bastığımda araba bir türlü tepki vermiyor gibi. Sağa sola gidecekmiş gibi. Sevemedim. Ha motor dersen çok iyi. Belki en iyi motorlardan biri Renault DCİ motorlar ama yok işte, konfor, güven yok arabada. Symbol var aman aman.. Koltuk değil sandalye koymuşlar arabaya. Motor yine çok iyi, motor yuvarlanmasın diye 4 teker 4 sandalye koymuşlar. Yol tutuş yok kasa motorun arkasında sürükleniyor resmen.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.