Jump to content

Audi A1 İnceleme


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Audi A1 Modelinin bir çok farklı motor seçeneği mevcut. Onun Dışında Modelin genel özellikleri hepsinde hemen hemen aynı bu konunun altında Audi A1 modelinin bütün motor seçeneklerine ve gerekli teknik bilgilerine ulaşabilirsiniz. Bizim incelemek için baz aldığımız model; Audi A1 Sportback 1.6 TDI.

Gün geçmiyor ki küresel ölçekte faaliyet gösteren Premium otomobil markaları geleneksel oyuncusu oldukları orta üst ve üst segmentler dışında modeller üretmesin.

Bugünkü test konuğumuz olan Audi A1, Premium B Segmentinde yer alıyor ve markanın giriş modeli olma statüsünde bulunuyor. 
O halde, VW Group tarafından B Segmentinde üretilen bir başka başarılı model olan VW Polo platformu baz alınarak yaratılan Audi A1’e dair test değerlendirmelerimizi aktarmaya başlayabiliriz.

DIŞ: 

Her ne kadar kağıt üstünde platform, boyutlar ve ana hatlar itibariyle VW Polo baz alınmış olsa da dış tasarım itibariyle Audi A1’in gerçek manada nev-i şahsına münhasır, hususi bir çizgisi olduğunu rahatlıkla belirtebiliriz. 
 
Ön tasarım itibariyle, Audi’ye has kocaman altıgen ızgarası, çekik gözlü ve bolca led aydınlatma kullanılan farları ve tamponları itibariyle markanın üst modelleriyle doğrudan bir bağın kurulduğu A1’de arka tasarımda da Audi’nin büyük başarı elde eden SUV ve Crossover modellerini bünyesinde barındıran Q Serisine selam çakan keskin ve iddialı bir üslup kullanılmış. Yan profilden bakıldığında da gayet temiz hatlara ve şık alaşım jantlara sahip oluşuyla göze hoş gelen A1’i dış tasarım itibariyle beğendiğimizi belirtiyor ve geçiyoruz iç kısma.

İÇ:

Olabildiğince sade ve işlevsel olarak tasarlanmış orta konsol, retro esintiler yaratan yuvarlak havalandırma ızgaraları, açılır-kapanır formatta tasarlanan multimedya ekranı (Audi’deki adı ile Multi Media Interface-MMI) ve küçük diyametreli spor direksiyonuyla gayet temiz ve göze hoş gelen bir çizgisi var küçük Audi’nin. Malzeme  kalitesi ve işçilik seviyesinde de sınıf seviyesinin çok üstünde bir başarının yakalandığı da gözümüzden kaçmıyor. İç hacme gelince ise, ön kısımda son derece yeterli ve ferah bir alan oluşturulabilmişken, arka kısımda maalesef bu başarının yakalanamadığını ve bilhassa baş ve omuz mesafesi itibariyle arka koltuklarda yalnızca çocuklar ve 1.60 metrenin altındaki 2 adet zayıf ebattaki kişinin rahatça seyahat edebileceğini gözlemledik.  Bagaj kısmında ise sınıfın gerekliliklerini rahatlıkla karşılayan 270 litrelik hacmin, asimetrik olarak yatırılabilen arka koltukların da katkısı ile 920 lt’ye genişleyebildiğini olumlu haneye not ederek geçiyoruz sürüş testimize.

SÜRÜŞ:

Günümüzde otomobili çalıştırmak için start/stop düğmesinin bulunmadığı kokpit sayısı günden güne azalıyor. Anahtarı yuvasına sokup, çevirerek aracı çalıştırabildiğiniz klasik tarzı ile Audi A1 bu nesli tükenmekte olan otomobillerden biri olduğunu gösteriyor. Bize sempatik gelen bu unsurun aracın potansiyel müşterisi olan pek çok genç ve kadın sürücüye ise bir miktar “demode” geleceğini belirttikten sonra başlıyoruz kontağı çevirip 4 silindirli common-rail enjeksiyonlu ve turbo beslemeli 1.6 litrelik “bildik” VW dizel motorunun tıkırtılarını dinlemeye. Premium segmentte  yer alan bir araçta her ne kadar model gamında hali hazırda gayet sessiz benzinli motorlar bulunmaktaysa da çok daha sessiz çalışan bir dizel motorun bulunması gerektiğini olumsuz haneye not ettikten sonra gaz pedalına ayağımızı dokunduruyor, koyuluyoruz yolumuza. Aracımızda bulunan çift kavramalı S-Tronic şanzımanın da hızlı, sarsıntısız ve etkin vites değiştirmeleriyle gayet akıcı ve konforlu bir şekilde yol alan A1, sürücüsünü gerek performans gerekse ekonomik bakımdan tatmin etmeyi biliyor. Her ikisi de VW Group içerisinde pek çok araçta ve segmentte kullanılan 1.6lt TDI Motor ve S-Tronic şanzıman ile istikrarlı ve bir o kadar da keyifli yol alabilen Audi A1 Sportback 1.6 TDI hakkındaki veriler de bu tecrübenin doğruluğunu teyit eder doğrultuda.

Olumlu:

+Albenili ve gösterişli dış tasarım
+Yüksek işçilik ve malzeme kalitesi
+Performans/Ekonomi dengesinde başarılı S-Tronic Şanzıman / TDI Motor ikilisi
+Rafine Sürüş Dinamikleri

Olumsuz:

-Arka koltukta oturanlar için kısıtlı baş ve omuz mesafesi
-Özellikle soğukken gürültülü çalışan dizel motor
-Bozuk zeminlerde sert süspansiyonun da etkisiyle bir miktar sarsıntılı sürüş

Marka Audi
Model A1
Jenerasyon A1
Motor (varyant) 1.6d (116hp)
Kapı 3/5
Güç 116 HPW
Azami hız 182 km/saat
Yerden 100 km/saat kadar hızlandırma 11.6 saniye
Yakıt deposu hacmi 45 litre
İmalata geçirme yılı 2010 yıl
İmalatın durdurduğu yıl 2015 yıl
Karoseri tipi Hatchback
Koltuk sayısı 4/5
Uzunluk 3954 MM
Genişlik 1746 MM
Yükseklik 1422 MM
Dingil arası 2469 MM
Ön iz 1477 MM
Arka iz 1471
Aralık 125 MM
Yakıt tüketimi – şehir içi 5.1 Litre/100 km
Yakıt tüketimi – şehir dışı 3.7 Litre/100 km
Yakıt Tüketimi – kombi 4.2 Litre/100 km
Ağırlık 1185 kilo
Azami ağırlık 1675 kilo
Azami bagaj hacmi 920 litre
Asgari bagaj hacmi 270 litre
Emisyon standardı EURO V
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.