Jump to content

Audi – A3 Sportback – 1.6 TDI (105 Hp) İnceleme


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Audi – A3 Sportback – 1.6 TDI (105 Hp)  Modelinin Teknik bilgileri, yakıt bilgisi, kaç yakıyor, vergisi ne kadar, yakıt tüketimi, hakkında her türlü bilgilere ve araca ait resimlere aşağıda ki tablodan ulaşabilirsiniz. 

Yeni audi a3 sportback 1.6 tdi, ilk bakışta tasarımıyla ilginizi çekiyor. İçine geçtiğinizde ise bu çekicilik devam ediyor. Günümüzde malzemeden çokça çalan markaların aksine audi a3’te bunu göremiyorsunuz. Oldukça tok ve sağlam parçalar, elinizi attığınız birçok köşede kendini gösteriyor. Otomobillerde havalandırma kanalları genellikle zayıf noktalardır ve es geçilir. Fakat bu araçta bırakın zayıflığı, aksine daha da üstüne düşülmüş ve kalite hissi yüksek ve sağlam malzeme kullanılmış. Tabi bunu araç içerisinde büyük uyumla yapmış. Bunun dışında 4 kollu direksiyon simidi, kırmızı ve beyazla büyük şıklık sunan gösterge paneli ve en çok ilgimi çeken orta konsolu oldukça başarılı buldum. Araca premium hissini veren bu alanların dışında bir yer var ki o alan eleştiri alabilir. Bahsettiğim bu parça 7 inçlik multimedya ekranı oluyor. Kontak açtığınızda çıkan ve kokpitteki tuş yardımı ile açılıp kapanması kontrol edilen bu ekran biraz emanet gibi duruyor. Yani o kadar sağlam parça arasında biraz kırılacakmış hissi veriyor. Fakat konumlandırılması, renk tonu ve kontrolünde sorun yaşamadım. Hazır multimedya sistemine girmişken aracın ses sistemine de değineyim. Bindiğim her araçta ses sistemini küçük bir testten geçiririm. E yeni audi a3 sportback‘te sonuçta genç odaklı bir araç ve bu alan oldukça önem arz ediyor. Yeni audi a3’ün ses sistemi alt ve orta seviyede oldukça başarılı ve notalar oldukça net aktarılıyor. Fakat işi daha yükseğe taşımak istediğinizde fazlasını sunmuyor. Sanırım koruma devreye giriyor ve hoparlörler zorlanmaması için sizi bu zevkten mahrum bırakıyor. E tabi bunu da opsiyon donanım paketi içerisinde yer alan bang & olufsen ses sistemi ile çözebilirsiniz ama standart ses sisteminin daha fazlasını sunmasını beklerdim. İç mekanda diğer aktaracağım nokta ise aydınlatması olacak. Audi’nin bu konuda ne kadar başarılı olduğunu bir kez daha bu yepyeni a3 modelinde görebiliyoruz. Kırmızı ve beyaz o kadar uyumlu ve dozajında kullanılmış ki bu araç içine bindiğiniz an sizi kendisine bağlıyor.

Bu aracı standart kullanıcı sürdüğü zaman 6 litrenin altına düşen şehir içi tüketimini yakalayacağını düşünüyorum. Peki yol performansı ve konforu nasıl? Aslında bu aracı kullanırken en çok zevk aldığım nokta tam da burada ortaya çıkıyor. Çünkü audi a3 sportback, yoldaki yaptıkları ile tamamen genç için tasarlanmış. Önden çekişli araç olmasına ve güvenlik ön planda seyretmesine rağmen bu otomobil ne yapmak istiyorsanız onu sunuyor. Yani eğlence ise eğlence sunuyor. Yok amacınız güvenli seyirse onuda aktarıyor. Sınırları zorlayıp macera arıyorsanız onuda sunan bir otomobil. Kısaca yol dengesi başarılı otomobil. Hız performansı ise, 105 beygirlik turbo dizel motordan ne bekliyorsanız onu sunuyor. Yani ne iyi ne kötü. Zaten bu aracı alan arkadaşlar, performanstan ziyade ekonomi olduğu için bu anlamda da audi a3 sportback sizi üzmeyecektir.

Son olarak bu aracı alacaklar için şunu söyleyemek istiyorum. Bu aracı opel astra, vw golf ve benzeri kompakt hb araçlar ile kıyaslamamanızı öneririm. Daha önce golf 7’de kullandım. Bu sınıfta daha premium ve daha iyisini aramak istiyorsanız tercih edilecek bir otomobil.Bunu pek söylemem, fakat yeni audi a3 sportback alınabilecek bir otomobil. Vergi artışından sonra ciddi fiyat artışı yaşamadı. Şuan 110 beygirlik seçeneği ile biraz daha performans sunuyor. 

   
Marka Audi
Model A3
Nesil A3 Sportback (8V)
Motor 1.6 TDI (105 Hp)
Kapı 5
Güç 105 bg /3000-4000 dev/dak
Maksimum sürat 195 km/saat
Hızlanma 0 – 100 km/saat 10.9 saniye
Yakıt deposu hacmi 50 Lt
Üretim başlangıç yılı 2013 yıl
Son üretim yılı 2014 yıl
Kasa tipi Hatchback
Koltuk 5
Uzunluk 4310 mm.
Genişlik 1786 mm.
aynalar dahil genişlik 1966 mm.
Yükseklik 1426 mm.
Dingil Mesafesi 2636 mm.
Ön tekerlek izi 1536 mm.
Arka tekerlek izi 1506 mm.
Aerodinamik 0.30
ön çıkıntı 869 mm.
arka çıkıntı 806 mm.
Bagaj hacmi en az 380 Lt
Bagaj hacmi en fazla 1220 Lt
Motor pozisyonu Ön, enine
Motor hacmi 1598 cm3
Tork 250 Nm /1250 – 2750 dev/dak
Yakıt Sistemi Dizel – Commonrail
Türbin Turbo kompresör / Intercooler
Valf yapısı DOHC
Silindir pozisyonu Inline
Silindir Adedi 4.Oca
Silindir çapı 79.5 mm.
Silindir içi vuruş 80.5 mm.
Sıkıştırma oranı 16.Şub
Silindir başına düşen valf 4
Yakıt Tipi Dizel
Çekiş Ön
Vites sayısı (Manuel şanzıman) 6
Ön süspansiyon McPherson
Ön frenler Hava soğutmalı diskler
Arka frenler Disk
ABS Evet
Direksiyon tipi Direksiyon kutusu
En az dönüş açısı 10.9 m
Şehir içi yakıt tüketimi 4.6 Lt/100 km
Şehir dışı yakıt tüketimi 3.3 Lt/100 km
Ortalama yakıt tüketimi 3.8 Lt/100 km
Emisyon Standardı EURO V
CO2 Emisyonları 99 g/km
Ağırlık 1260 Kg
Maksimum ağırlık 1820 Kg
Tavan Yükü 75 Kg
Frenli treyler yükü (8%) 1700 Kg
Frenli treyler yükü (12%) 1500 Kg
Frensiz treyler yükü 660 Kg
Römork burun yükü 75 Kg
Lastik boyutu 205/55 R16
Jant Boyutu R16
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.