Jump to content

Kayan Araba Nasıl Kontrol Edilir?


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Kaymayı önleyebilmek için aracın kaymasına neden olan çeşitli faktörler vardır. Bunlar arabanın önden veya arkadan çekişli olması yolun yüzeyinde kaplı veya yayılmış olan materyaller (kum, yağ, kar, çiğ, vs.) kaymanın yönünü ve şiddetini büyük ölçüde etkiler.

Araç Kaymasının Kontrolü: Kayan Araba Nasıl Kontrol Edilir?

Araçların arkadan çekişli olması kayma anında arka kısmının sağa yada sola savrulmasıyla oluşur.


Arka tarafın ön tarafa doğru hareket etmesine yada tamamen dönerek kontrolün elden çıkmasına neden olur. Bu kaymalar araç viraja girerken yeri tutma limitlerinin çok üstünde girildiğinde yada virajda sıkı fren yapıldığında meydana gelir.

Viraj Teknikleri: Viraj nasıl alınır?

Bu kaymayı önlemek istiyorsak ayağımızı gazdan çekeceğiz ve asla frene dokunmayacağız.Kayma frenden dolayı olmuş ise ayağımızı frenden çekip debriyaja basmadan direksiyonu çok hafif şekilde tutacağız. Direksiyonu arka tarafın kaydığı yöne doğru çevireceğiz. Arka taraf sağa doğru savrulmuş ise sağa doğru çevireceğiz . Çok fazla tur atarak kayma oluyorsa devamlı kayan tarafa da çevirmek iyi değildir. ters yöne savrulabilir. Direksiyondaki hareketlerimiz sakin ve yumuşak olmalıdır.

Aracın önden çekişli olması kaymaya aracın çok hızlı ve ani olarak gazlamalarda -sert hız artırmakla- veya virajlarda ani sürat artışıyla meydana gelir. Bunun için Debriyaj ve frenden uzak durmalıyız dokunmamalıyız. Aracı dönmek istediğimiz yere yavaşça çevirip hızdan sakınmalıyız.

Aracı durdurmamalıyız. gaza yavaş yavaş basıp çekerek aracın ön tarafa olan ivmesini kontrol altına almalıyız. Dört tekerlek Çekişlilerde: Dört tekerde kayma genel olarak ani fren yapımı esasında meydana gelir. Kaygan zemin üzerinde ani fren tekerleklerinin ve aracın kilitlenmesine neden olur.

Kontrolümüz altına alabilmemiz için: Frenden ayağımızı çekip, aracın tekerleklerinin dönmesini sağlayın. Debriyaja dokunmayın. Direksiyon hakimiyetini aldığımızda, direksiyonu düz tutarak normal seviyeye getiririz. Frene yavaş yavaş basarak durdururuz.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.