Jump to content

Supercharger nedir ve nasıl çalışır?


Yönetici
 Share

Önerilen İletiler

  • Ev Sahibi

Gücünü  kayışlardan ve dişlilerden alan turbo modelidir.
Supercharger Nasıl Çalışır?

Süperşarjörler genellikle burgu tip kompresörlerdir ve ya bir dişli ya da kayış aracılığı ile doğrudan krank miline bağlıdırlar. Krank mili döndükçe kompresörü de döndürür.
Supercharger motorun emebildiğinden daha fazla havayı yanma odasına sokabilen bir hava kompresörüdür.Supercharger’ın kasnağı krank kasnağı ile birlikte döndükçe arka taraftaki hava sıkıştırma tekerleğini çevirir. Bu tekerlek hava moleküllerini salyangoz şeklindeki kollektöre doğru iter. Sıkıştırılan hava emme manifolduna girer.

Mercedes Benz firması birçok modelinde “Kompressör” seçeniğini sunuyor. Bu araçlar  supercharger yerine kompresör ismi kullanılıyor.

Deniz seviyesinde ve ideal şartlar altında motorumuza giren havanın basıncı 1 bardır. Supercharger ise bu 1 bar hava basıncının üzerinde basınç oluşturur. Örneğin 1 bar atmosferik basınç ile 240 beygir güç üreten 3,30a 0,25 barlık supercharger monte edildiğinde 300 beygir güç elde edilir.

SUPERCHARGER  Neye Yarar? Avantajları nelerdir?

Süpercharger gücünü motordan aldığı için dezavantajlı gibi gözükürler. Dolaysıyla motor devrine göre bir net kazanç-kayıp eğrileri vardır. Belli devirlerde net kazanaç üretirlerken diğer devirlerde net kayıp söz konusu olabilir. Bu tamamen kompresör tasarımı ile ilgili bir şeydir. Genellikle yüksek motor devirlerinde daha verimlidirler ve o yüzden yarış otomobillerinde yaygın bir şakilde kullanılırlar. Supercharger ın limitleri ise motor devriyle sınırlı olmalarıdır. Ancak motor devri kadar hızlanabilirler.

Avantajlarıda vardır. Daha motor çalıştığı ilk anda çalışmaya başlarlar ve gücünü gösterir. Turbo gibi yanan gazın türbini doldurmasını beklemez. Motor rölantiden itibaren güç üretmeye başlarlar. Yani alt devrilerde motorun gücüne katkıları hissedilir düzeydedir ve daha az bakım gerektirirler, daha dayanıklıdırlar.

EN  ÇOK HANGİ TİP SUPERCHARGELER KULLANILIR?

Otomobil dünyada başlıca Roots, Screw ve Centrifugal superchargerlar kullanılıyor. ASA kitlerinde centrifugal modeli bulunuyor.

Superchargerlarda basıncın önemi

Supercharger motora giren hava miktarını arttırır. Daha fazla hava ile birlikte daha fazla benzin yanar, yanma odasındaki basınç yükselir ve pistonlar daha hızlı bir şekilde krankı çevirir.

kaynak: https://www.otoyedek365.com/turbo-nedir-supercharger-nedir/

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
 Share

  • Bize katılmak ister misin?

    Seni de aramızda görmek isteriz!

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgilendirme

Bu siteyi kullanarak, Kullanım Şartlarını kabul edersiniz.