Üye CenGo Oluşturuldu: 27 Aralık, 2019 Üye Share Oluşturuldu: 27 Aralık, 2019 2013 yılının ilk aylarında, Audi A3 Sedan modeliyle piyasaya damgasını vurmuştu. Çok değil, sadece birkaç ay sonra ise, S3 Sedan modelini tanıtarak performans isteyenlerinde sesine kulak vermişti. Audi, modellerine yeni üyeler katarak, Volkswagen – Audi Grubu’nun dünyanın 1 numaralı otomobil üreticisi olma hedefini başarıyla sürdürüyor. S3 Sedan modeli de, bunun en başarılı örneklerinden biri. Bu başarılı otomobilde, günümüzün trendi olan ufak boyut-yüksek performans modasının izleri oldukça belirgin durumda. 2014 Audi S3 Sedan Teknik Özellikler Audi S3 Sedan modeli, turbo beslemeli ve direk enjeksiyonlu dört silindirli 2.0 TFSI motor ile birlikte geliyor. Bu hırçın motor, 5,500rpm ve 6,200rpm devir aralıklarında 300hp güç üretme kapasitesine sahip. 1,800rpm’den 5,500rpm’ye kadar olan devir bandında ise 380Nm torku hizmetinize sunuyor. Yenilenen turbo daha fazla gücün yanında 1,2 bar’a kadar dolum basıncı ve 1,000 Celcius’a kadar egsoz sıcaklığı sağlıyor. Elektronik olarak kontrol edilen wastegate valfi, görevini oldukça hızlı bir şekilde yerine getiriyor. Bu hızlı ve hayati öneme sahip parça, yarım yükte, geri basıncı düşürerek silindir üzerindeki basıncı azaltıyor. Bunlar işin teknik detayları, bana hızlanmasından bahset dediğinizi duyuyorum. Performans S Tronic şanzımanla mükemmel bir uyum içinde çalışan bu motor, S3 Sedan modelini 0’dan 100km/s hıza sadece 4,9 saniyede çıkarabiliyor. Otomobilin çıkabildiği en yüksek hız ise elektronik olarak 250km/s’de sabitlenmiş. Bu hırçın sedanın 100km’deki yakıt tüketimi ise sadece 6,9 litre olmuş. Özetlemek gerekirse hem süper hızlı hem de süper ekonomik. Şanzıman & Yürüyen Aksam Bu asi otomobilde, altı ileri manuel ve altı ileri S Tronic otomatik şanzıman olmak üzere iki farklı şanzıman seçeneği bulunuyor. Her iki şanzımanın da düşük vitesleri, spor kullanım için oldukça iyi ayarlanmış. En üst vitesin aralığı, deviri düşürecek ve dolayısıyla yakıt tüketimini de düşürecek şekilde ayarlanmış. Sürücü, S Tronic şanzımanın ışık hızındaki ve bir o kadar da yumuşak olan vites geçişlerini hem D hem de S otomatik modlarında ayarlayabiliyor. Dileyen kullanıcılar, bu otomatik şanzımanı, direksiyon arkasındaki vites kulakçıkları sayesinde manuel olarak kullanabiliyor. Otomobilde bulunan Launch Control sayesinde, motorda üretilen güç tekerleklere daha sağlıklı şekilde aktarılarak, otomobilin kalkışlarda gücü yola tam aktarması sağlanıyor. Çift kademeli şanzıman sistemi ise tamamen yakıt tasarrufu odaklı tasarlanmış. Audi’nin sürücüsü, tasarruf modunu seçtiğinde ya da gaz pedalından ayağını çektiğinde, bu sistem otomatik olarak devreye giriyor. Standart olarak sunulan dört çekiş sistemi (quattro), 2014 Audi S3 Sedan modeline ekstra stabilite, çekiş ve dinamik katıyor. Bu sistemin merkez ünitesi, ağırlığı daha etkili bir şekilde dağıtmak için yeniden tasarlanarak elektronik olarak kontrol edilmeye başlandı. Standartlara göre daha ufak ve haliyle daha hafif olan debriyajın görevi ise gücü dağıtmak olmuş. Klasik quattro sistemlerinde de alışık olduğumuz gibi, bu debriyaj, üretilen gücün büyük bir çoğunluğunu ön dingile gönderiyor. Eğer ön tekerleklerde bir çekiş kaybı yaşanırsa, sistem, üretilen torku doğrudan arka dingile gönderiyor. Şase & Süspansiyon 2014 Audi S3 Sedan, olabildiğince hafif materyaller kullanılarak üretilmiş. Manuel şanzıman ile birlikte 1430kg gelen bu modelin şase direkleri gibi hayati önem taşıyan noktalarında ultra yüksek güçlü çelik kullanılıyorken, kaput kapağı gibi parçaları, ağırlıktan tasarruf etmek amacıyla alüminyumdan üretilmiş. Standart A3 Sedan modeli ile karşılaştırıldığında, S3 Sedan modelinin, kullanılan süspansiyon sayesinde 25mm kadar daha yere yakın olduğunu görüyoruz. 2014 Audi S3 Sedan, standart olarak 8 J x 18 boyutlarında beş kollu jantlarla birlikte geliyor. Bu jantlarda kullanılan son teknoloji, onları oldukça hafif hale getirmiş. 18inç boyutundaki jantlarda oldukça fazla tasarım seçeneği bulunuyorken, 19inç jantlarda opsiyonel olarak Audi manyetik sürüş yükseklik kontrol sistemi bulunuyor. 225/40R18 ebatlarındaki lastikler ise, bu otomobille birlikte standart olarak sunuluyor. Tasarım Audi S3 Sedan modeli, ilk bakışta, atletik tasarımı sayesinde bünyesindeki dinamik doğayı bize hissettirebiliyor. Otomobilin düz kaput kapağı, oldukça belirgin olan ve arkaya kadar uzanan çizgileri, gergin duran bükümlü yüzeyleri ve düz tavan hattı, otomobilin gövdesine görsel olarak güç katmış. Bu son teknoloji ürünü otomobilin uzunluğu ise 4,47 metre. Oldukça uzun dingil mesafesi sayesinde, otomobilin iç mekanında genişleme ve Audi A3 hatchback modeliyle karşılaştırıldığında ekstra bir denge sağlanmış. Hatchback modelinde arka kısımda oturan bir yolcunun çok rahat seyahat ettiğini düşünürsek bu rahatlık konfora dönmüş demektir. Otomobilin bünyesindeki ufak ama özel detaylar, otomobilin sahip olduğu yüksek performansı destekler şekilde kullanılmış. S modeline özel tek parça ızgara, alüminyum görünüme sahip ve bünyesinde yatay plastik barları barındırıyor. Krom görünümlü ızgara çerçevesi, ızgaranın iç kısımlarındaki mat platinum gri rengiyle mükemmel bir uyum sağlamış. Alüminyum görünümlü ve bal peteği şeklindeki ızgaralar ise tampondaki tüm hava giriş noktalarında kullanılmış. Audi’nin yine son teknolojisinin ürünü olan LED’li ön farlar, mükemmel bir aydınlatma sağlıyor. Bu son teknoloji farlar, güvenliğin yanı sıra otomobile bambaşka bir görünüm katıyor. Alüminyum görünümlü yan ayna kapakları ve kapı eşiğindeki şeritler, otomobilin yakaladığı genel görüntüyle uyum içerisinde. Otomobilin arka tamponu yeniden tasarlanmış ve ayrıca bagaj üstündeki rüzgarlık, otomobile estetik bir görünüm katmış. Bu hırçın ruhlu otomobilin stop lambaları da LED teknolojisinden nasibini almış. Yine bu yeniden tasarlanan arka tamponda, alüminyum bar ve dört adet kanatçıkla donatılan platinum gri renginde difüzör bulunuyor. Aracın mevcut dört çıkışlı egsoz sistemiyle mükemmel şekilde uyum gösteren bu difüzör, krom uçlu oval egsoz uçlarına ev sahipliği yapıyor. Otomobilin sunduğu 12 farklı gövde rengi arasında, Panther siyah ve Sepang mavi gibi kristal efektli boyalar da bulunuyor. İç Mekan Oldukça Sportif Audi S3 Sedan modelinin iç mekanına siyah rengi oldukça hakim. Otomobilin kabinindeki bir çok tuş alüminyum görünümlü materyal kullanılarak kaplanmış. Otomobilin göstergesi koyu metalik gri boya ile kaplanmış. Gösterge üzerindeki numaralar ve ibreler ise beyaz renkte. Tur zamanlayıcılı renkli sürücü bilgi sistemi ise standart olarak sunuluyor. Deri kaplı spor direksiyon da, 2014 Audi S3 Sedan modeliyle standart olarak sunulan özellikler arasında. Çok fonksiyonlu deri kaplı spor direksiyon, Audi’nin opsiyonel olarak sunduğu özellikler arasında bulunuyor. Düz alt kısma sahip bu opsiyonel direksiyon simidinin arkasında, S Tronic şanzıman kombinasyonuyla opsiyonel olarak sunulan vites kulakçıkları bulunuyor. Ayrıca ısıtmalı ve omuz yastıklı S spor koltuklar da opsiyonel olarak sunuluyor. S3 Sedan mı ? CLA 45 AMG mi ? Audi S3 Sedan modeli, Mercedes CLA 45 AMG modeliyle bazı ortak noktalara sahip. Her iki otomobil de dört silindirli turbo beslemeli motor ve dört çeker sistemi kullanıyor. Her iki otomobilde küçük dört kapılı coupe pazarını hedef alıyor. RS3 Sedan modeli gelene kadar, CLA 45 AMG modeli, sınıfındaki en güçlü otomobil olma ödülünü taşımaya devam edecek gibi görünüyor. Öte yandan, Audi S3 Sedan modeli, CLA’dan daha fazla arka koltuk baş mesafesi sunuyor. CLA’nın coupe’ye yakın tasarımı, pratiklik bakımından S3’ü zirveye taşımaya yetiyor. Sonuç Audi S3 Sedan, modern iç mekanı ve sportif görünüşüyle, günlük kullanım için adeta biçilmiş kaftan. S-tronic şanzımanın sunduğu atiklik ve düşük yakıt tüketimi de cabası. Fakat S3 ile yaptığımız bu testte şunu anladık ki, bu model, uzun dingil mesafesi ve sportif karekteriyle RS3 versiyonuna mükemmel bir taban oluşturacak spor şaseyi sunuyor. Yorum bağlantısı Sitelerde Paylaş More sharing options...
Önerilen İletiler
Yorum yazmak için hesap oluşturmalı veya giriş yapmalısın.
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap